Traducir

jueves, 9 de julio de 2020

Treballem els verbs a partir de l'article "Hi havia una vegada...Morricone".

Seguint amb la renovació del blog, avui començo aquesta secció anomenada "Actividades artísticas para alumnado de Bachillerato", que ,a diferència d'altres, no va destinada als professors/es sinó que va dirigida directament als i les estudiants dels dos cursos de Batxillerat. 
En aquesta secció, els estudiants podreu veure i realitzar diferents activitats desenvolupades a partir de materials artístics (procedents del dibuix, la il·lustració, la pintura, la fotografía, l'escultura, l'arquitectura, la prosa, la poesia, el teatre "tant el gènere literari com l'art escènic", la dansa, la música, el cant i el cinema) i els provinents dels mitjans de comunicació (publicitat, premsa escrita, radio i televisió).


Añadir título

Es tracta d'activitat per treballar, generalment de forma individual, a casa o en un entorn no escolar, de forma autònoma, continguts de les diverses àrees curriculars d'amdós cursos de Batxillerat. Dites activitats pretenen motivar-vos a l'aprenentatge d'una forma més lúdica, atractiva i lligada a aspectes que us poden interessar com: els mitjans de comunicació, la música, el cinema, el teatre...

En aquest cas, comencem amb una activitat de Llengua i Literatura Catalana per treballar les formes i les conjugacions verbals combinant la premsa escrita, amb la fotografia, la pintura i el dibuix.

Aquestes són les 3 propostes d'activitats a desenvolupar a partir de l'article del diari "El Punt Avui", "Hi havia una vegada...Morricone" de Jordi Camps i Linnell.

1.A partir del següent fragment de l'article:                                                                                                                                                                                                                                                       
"Quan a Quentin Tarantino li pregunten qui és el seu director preferit o té clar: Sergio Leone. I la seva pel·lícula preferida? C'era una volta it West (Hasta que llegó su hora/ Érase una vez el Oeste, 1.968. És tanta la seva influència i la voluntat d'emmirallar-s'hi que el cineasta nord-americà no va dubtar, quan va poder, a reclutar aquell compositar que va ajudar-lo a fer gran: Ennio Morricone, autor de les bandes sonores tan íntimament travades als fotogrames del seu vell amic italià."                                                                                                                                                                                                           a) Identifica y escriu els verbs que figuren al fragment.                                                                   
b) Digues en quina forma es troben: personal, infinitiu, gerundi o participi.                                    
c) Si es tracta de una forma personal indica  el mode (indicatiu, subjuntiu i imperatiu)i el temps en que verbal en que se presenta (present,imperfet, passat o pretèrit remot, futur , condicional, perfet o pretèrit pròxim, plusquamperfet, passat anterior, futur perfet o condicional perfet).                                                                                           
2.Ara selecciona un dels fragments seüents, i utilitzant algun dels verbs del mateix, escriu una frase inventada per cadascun dels temps indicats a continuació.                                                                                                                                                                                                                           
"I amb aquesta selecció mínima, es pot ser modest? Doncs sí. Sempre que se li ha preguntat com definiria el seu estil, el Maestro no dubtava mai a dir que el seu estil" és sempre el de la pel·lícula. Treballlo per a un director, no per a mi".

"Es diu que als sis anys, quan aprenia a tocar la trompeta, ja va comprendre la seva primera                   obra. Si és veritat o llegenda, sempre, com John Ford va dictar sentència en el seu dia, cal                     publicar la llegenda".

 a) Primera persona del plural de l'imperfet d'indicatiu.
 b) Tercera persona del singular del futur perfet d'indicatiu.
 c) Segona persona del singular del plusquamperfet de subjuntiu.
 d) Tercera persona del plural de imperatiu.
 e) Primera persona del singular del condicional d'indicatiu.

3. Per acabar aquesta activitat, escull dues de les frases que has escrit a l'exercici 2 i posalis una imatge. Pots seleccionar alguna fotografía d'internet que s'adeqüí al contingut de la frase, o fer una fotografía tú o un dibuix o una il·lustració.

Fonts escrites consultades:

No hay comentarios:

Publicar un comentario

La experiencia de mi auténtica identidad con el sistema educativo.

Desde que era pequeña siempre sentí que era una niña bastante inquieta y creativa con una forma diferente de ver las cosas, era una niña muy...